Saturday, June 27, 2009

tidak suka berkongsi

Nak nafikan atau pun tak,girls ada sedikit masalah dengan isu berkongsi. mungkin ada sesetengah tidak berapa kisah untuk berkongsi barang tertentu. tapi ada sesetengah perkara, girls ni biasa susah untuk berkongsi. apakah?

1) L.O.V.E

Uish, diakui, amat sukar untuk berkongsi kasih sayang. Tak kiralah dalam family, apatah lagi dengan boyfriends dan..err..suam (bermadu lah tu). sedangkan dalam family, biasa girls lah yang suka merajuk. mungkin bila ibu bapa berat sebelah dalam memberikan kasih sayang. Paling pantang bagi sesetengah girls untuk berkongsi kasih dengan perempuan lain. Pada masa itu, sebaik-baik girls yang berhati jernih, sure akan berubah menjadi pendendam.

2) Ilmu

Tidak seperti boys, kebanyakan girls sangat kedekut untuk berkongsi apa yang mereka dapat tahu terlebih dahulu. Biasa jadi dekat budak sekolah la. Sebab utama, pasal dengki la tuh. Sebab taknak kawan dia tahu and melebihi pencapaian / populariti dia. Tapi, bila boys yang minta, selalu cepat je akan dihulurkan. Guess why lah kan. Haha.

3) Perasaan

Yang ini berbeza dengan yang pertama. Girls juga biasanya agak sukar berkongsi perasaan mereka.Biasanya masalah dan perasaan sedih mereka. Mereka juga ada 'ego' yang tinggi. Mereka ni juga adalah 'perempuan tegar' .Golongan girls yang macam ni akan pendam perasaan mereka, kesedihan mereka, yang mana bila sampai satu tahap, mereka akan menjadi di luar kawalan. Watch out! Memang kadang-kadang ada sesetengah pulak akan suka nangis setiap kali ada masalah-girls yang suka minta simpati dan perhatian kot.

I think this is the TOP 3 tentang apa yang girls tak suka berkongsi. How about you galfrenzzz?

6 comments:

Anonymous said...

semestinya tak suke berkongsi lelaki. hahaha penah rase tk?? kite ade besfren lelaki n kite nak die baik gan kite je.:P

hanihani said...

em...ada gak besfren laki...tapi takde perasaan pun kat dia...huhu

tang ilmu...betul gak kata syifa..huhu.
bila boys mtk tlg..laju jer gurl2 hulur..huhu

ara ammaRcello said...

yg ke 3 tu btol..huhu

Anonymous said...

setuju3 bout ilmu!!!

memmmmannnggg la very the gurl punye perangai kalu bab2 x mau kongsi ilmu..mybe ade stengah x camtu.. but most of them..urghhh~

gurl power (^^,)

momantai said...

wanna share my experience here..
i have besfren.. nurul syuhada
ktorang rapat since matric.. n at that time.dia single.. ktorang slalu study sama.n takde halangan bg ktorang tuk bkawan..until 1 day..i heard ad sorang mamat nie.suke sgt kat dia.n always say 'love u'..

one day.. i said to nurul syuhada@ara.. ara.knp tak nak trima dia? cuba la.mana la tau kan dia bleh layan ara dgn baik.. tp nak tau ap jwpn dia.. 'i dont love him.i love sum1 else'... i knew whats dat mean.

after dat day.i start to avoid her. giving the chance to that person.. mamat tu tackle ara..n 1 day ara ckp.. 'op.ara dah kapel'

dgn suara perli n myakitkan hati..tp skang.diorang bahagia..

'people always have a choice'

pk kanlah=)

Nurhamizah Hamzah said...

stuju ngan no.3. susah nak kongsi perasaan!

 
galfrenzzz © 2008 galfrenzzz Áurea R.C.